BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Siang 'Lelaki' Malam 'Wanita'

Nama Siang lelaki ini adalah Treechada Petcharat.
Nama Malamnya adalah Nong Poy Treechada.



Dibalik kecantikan yang luar biasa tersebut,sebenarnya Nong Poy adalah seorang lelaki yang melakukan pembedahan kelamin pada usia 17 tahun.

“Wanita” transgender kelahiran 1984 ini memiliki tinggi 171 cm,ukuran badan: 33-24-36 dan berat: 48 kg. Jiwa kewanitaannya sudah mulai dia rasakan sejak dia di bangku Sekolah.Dia merasa dirinya lebih sesuai memiliki tubuh wanita dan dia sudah bermimpi untuk menjadi seorang perempuan tetapi bila berhadapan dengan orang tuanya dia bersikap seperti anak lelaki.

Pada awalnya dia sangat takut akan pembedahantersebut,tetapi setelah berjumpa dengan ramai doktor akhirnya dia memutuskan untuk melakukan pembedahan.Proses pembedahannya sangat menyakitkan bagi Poy.Dia mengalami sakit yang luar biasa tapi demi cita-citanya menjadi seorang perempuan,dia seakan tidak peduli dengan rasa sakitnya pada saat itu.Setelah dia berubah menjadi ‘wanita’ rasa sakit itu dianggapnya sebagai bayaran yang setimpal.



Dua tahun selepas pembedahan, Nong Poy memenangi pertandingan Ratu Cantik ‘Miss Tiffany‘ ketika dia berumur 19 tahun.Pada tahun yang sama, Nong Poy menjadi Miss International Queen (lady-boy) 2004.Dia semakin dihargai tidak semata kerana kejayaan internasional yang dia raih.Namun, kecantikan (wajah) dia peroleh terjadi secara pemedahan dan terapi hormon.Tidak seperti wanita trasgender lainnya, Nong Poy tidak melakukan pembedahan plastik pada wajahnya.Dia hanya melakukan pembedahan pada tubuhnya dan menggantikan kelaminnya menjadi wanita.
Oleh kerana itu, dia pun dtawarkan sebagai model,bintang iklan, duta di Thailand. Selain cantik, Nong Poy juga pintar dan berbakat.Kepintaran dan kecantikannya pada akhirnya dapat diterima dengan baik oleh masyarakat Thiland.Setidaknya kerana dia telah membawa nama Thailand dalam ke internasional.

sumber: http://darkofjoker.blogspot.com/2011/02/pria-paling-cantik-miyabi-lewat.html
3 Komentar untuk "Siang 'Lelaki' Malam 'Wanita'"

Uih, kalau macam ni punya cun aku pun tergoda. Ho ho ho...

zaman skarang org smakin berani buat perkara2 yang sangat lah jijik dikeji ditegah agama...

tapi trans ni. memang tak nampak laki.. demm.. =p

cantik juga dia tu..hehehhe

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info