Aneh! Ubi Berbentuk Manusia

  • at Friday, March 18, 2011 -
  • 1 komen


Ubi aneh berbentuk tubuh manusia,ditemukan Zheng Dexun,seorang petani berasal dari china Langzhong.Penemuan 'luar biasa' itu tentu saja menarik perhatian umum.Ubi tanaman 'nyleneh' yang berada diantara ubi (bit) hasil tanaman Zheng itu berdiameter 62 cm.


ditemui pada 2008,ubi berpasangan


Uniknya,di bahagian 'kepala' ubi terdapat mata dan hidung yang menonjol.Sebagaimana bentuk tubuh manusia,ubi tersebut juga dilengkapi dengan lengan,kaki serta sedikit bergelombang mirip dada manusia.

Ini bukan pertama kalinya seorang petani mencabut ubi berbentuk aneh dalam kebun mereka.Pada Desember 2008,ubi yang mirip dengan temuan Zheng juga pernah menggegarkan kota Shandong China. Malah, ubi yang ditemukan dalam tahun sebelumnya itu 'berpasangan'.

Ubi bit yang ditemukan sebelumnya, terdiri dari dua bentuk tubuh manusia.Yang satu menyerupai perempuan dengan bentuk'dada' di bahagian atasnya,sedangkan satunya lagi didefinisikan sebagai lelaki kerana tampak maskulin dengan anggota tubuh yang menonjol dan menggantung di bahagian bawah.

Temuan unik ini, menarik minat salah seorang penduduk dan membelinya dengan 600 yuan.Dia lantas mendirikan sebuah tempat khusus di rumahnya untuk menarik minat pengunjung.(suci/awc)

Editor

Written by Admin | Penafian

Hai Readers, Laman Perkongsian ini adalah salah satu laman sesawang yang berkongsi kepada pengunjung dengan pelbagai cerita atau sejarah lama serta isu-isu semasa seperti sukan, hiburan, review dan diselitkan juga beberapa tutorial blog untuk panduan bersama. Setiap informasi yang di kongsikan sekiranya entri adalah "copy dan paste" akan diberi credit kepada Blog Utama. Jika ada sebarang masalah, cadangan atau komen boleh email kan kepada Team Yang Unique. (pihak kami tidak akan bertanggungjawab diatas segala komen yang diberikan oleh pembaca di dalam setiap artikel yang dikongsikan) Terima kasih.

1 comment:

  1. ubi tu siap ada jantina lgi . urmmm... tu sume kuasa Allah

    ReplyDelete

terima kasih atas komen anda...