BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Resepi Aneh! Telur Di Rebus Dengan Air Kencing Untuk Di jadikan Ubat Lesu

Bagi kita resepi ini mungkin akan membuat mual dan ingin muntah,tapi inilah yang terjadi di China iaitu makan telur yang direbus dengan menggunakan air kencing anak kecil.Ternyata menu khas itu telur rebus dalam air kencing anak laki-laki terdengar menjijikkan,ternyata menu ini menjadi hidangan harian yang enak di Dongyang,daerah Zhejiang,China Timur selama ribuan tahun.


Proses merebus telur dengan menggunakan air kencing anak kecil


Kini kebudayaan setempat ingin menyebarkan ajaran mengenai resepi itu untuk dieksport ke negara-negara lainnya.Cara merebus telur itu memerlukan air seni atau urine.Dan air seni itu dikumpulkan dari sekolah-sekolah.Air seni yang terbaik biasanya berasal dari anak lelaki berusia di bawah 10 tahun.Mereka diminta untuk buang air kecil di baldi yang kami kumpulkan.

Kemudian telur-telur itu direbus dalam air seni.Rebusan pertama,bersama dengan kulitnya dan rebusan berikutnya tanpa kulit selama sehari semalam sebelum siap untuk dihidangkan. “Telur-telur ini rasanya lazat dan sihat juga berkhasiat untuk menghentikan demam. Bahkan juga boleh membantu anda jadi konsentrasi saat anda merasa lesu atau ngantuk,”.

sumber
0 Komentar untuk "Resepi Aneh! Telur Di Rebus Dengan Air Kencing Untuk Di jadikan Ubat Lesu"

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info