TAFSIRAN: gigi depan patah

Mimpi selalu dikaitkan dengan mainan tidur atau mainan syaitan secara kasarnya.ada pula terlalu banyak berfikir sampai terbawa bawa dalam mimpi..itu perkara biasa.pernah dengar orang kata kalau mimpi sebelum tido ada baiknya,tapi tidur selepas subuh itu mainan syaitan..kata orang lah.Ada satu sumber dan kajian mengatakan mimpi kalau kita tidur dalam bilik terlalu sejuk/aircond kita akan mudah mendapat mimpi ngeri berbanding tidur dalam suhu biasa..boleh percaya ka?

Bercakap mengenai mimpi ni..memang susah nak tafsirkan.tapi pada yanie mimpi kali ni agak pelik,mana tak nya gigi depan patah! macam mana kalau betul betul jadi?haru biru dibuatnya nak senyum mesti kena cover huhuhu.biasalah kan orang cakap jangan ambil pedulii sangat pasal mimpi ni karut je semua tu.untuk melegakan hati ni,asik dok tertanya apa tafsiran mimpi gigi depan patah yanie godek google,akhirnya terjumpa tafsiran gigi depan patah.benar atau tidak...wallah hualam...~~


selalunya mimpi gigi depan patah dikaitkan dengan kematian huhu.selalunya orang orang tua lah cakap,kalau cabut/patah ada dua je maksud kalau patah gigi bahagian atas orang yang lebih tua meninggalkan kita manakala kalau gigi bahagian bawah orang yang lebih muda meninggalkan kita.

seram sejuk dibuatnya.siapa pun taknak kehilangan orang tersayangkan?benar atau tidak tafsirannya.seharusnya kita harus percaya..bahawa orang yang hidup pasti akan MATI.sejujurnya yanie taknak benda ni berlaku dalam keluarga,teman teman rapat atau orang orang sekeliling."perpisahan itu amat menyakitkan....."

Nadd said...

rindu yanie.
lame nad tak berblog.

ini tafsiran mimpi.
kalau gigi depan mmg betol2 patah,
ade mksod tersirat gak ke? hee~

Qaseh dalia adelia said...

qaseh pun salu mimpi pelik...dulu salu mimpi sakit gg...org2 tua ckp ade org nak meninggal..2 3 hr kemudian tu ayah kwn baik qaseh meninggal..hurmm
n now mmg mmpi smkin pelik mmpi ular

MiSs TOrA said...

tatawu la yanie tp tora pecaya jgk la sbb tora penah alami gigi tora patah n org yg tora syg mmg tinggalkan torala..ntah la tp blh d ktakan ada kaitan jgk tp mybe kebetulan ja..x yah caye 100% la ye

Encik MamaT said...

btol la tu... berkenalan dengan encik mamat..
mamat tu pon ada maksud mati jugak... haha...

Yanie J said...

nadd@ its ok dear,prasan gk lme xnmpk nadd huhu;(
ek..tu tndanye kna pkai gg plsu! kah kah ;p

Yanie J said...

qaseh@ huhu..hti ynie cm xsdap je.ya Allah! jgnla de pe2 kt kuarga yanie huhu ;/

Yanie J said...

tora@ mmpi ni kdg2 ade btlnyee..ntahla.slalu mmpi ni mcm 1 ptndaaa,wallah hualam...~~

Yanie J said...

che mamat@ haha.kang de gk kna pukk dgn lsung batuuu

♥ kyu said...

ehm, penah jd kat kwn kyu,
dia mimpi gigi geraham patah,
next week, ayah dia meninggal xciden..
meraung dia yanie..
T___T

Yanie J said...

kyu@ uwaaa..mntk djauhkan laaa ;/

Amirrah Zawani said...

kebetulan pulak..
i pun ada post pasal mimpi..
pernah dgn juga org kata kalau mimpi gigi patah mmg berkaitan dgn kematian..

dark r0se said...

u, ros pown penah gak mimpi cam tu tau! memang tak dapat nak selamatkan la~ semua gigi depan patah! ingatkan betul3 siap dah nangis3 bagai! rupe3nyer mimpi semata~ takut andai jadik betul3....mang la ros tak mo bukak langsung mulot ni! huhu...insyaAllah tak de pape yg berlaku...tu cume cakap3 orang tua3 dulu je..ok? ;)

dark r0se said...

u, ros pown penah gak mimpi cam tu tau! memang tak dapat nak selamatkan la~ semua gigi depan patah! ingatkan betul3 siap dah nangis3 bagai! rupe3nyer mimpi semata~ takut andai jadik betul3....mang la ros tak mo bukak langsung mulot ni! huhu...insyaAllah tak de pape yg berlaku...tu cume cakap3 orang tua3 dulu je..ok? ;)

aJa said...

persoalannye..gigi akak ade lagi x..ha..

misSbLurRy said...

slalu dpt mimpi basah je..mcmane tue?
eheheheh...

Yanie J said...

mirra@ haha tula psl..kbtulan :P
huhu..sllu nye mnde ni org2 tua ske kaitkan,xtau ke bnr or x..

Yanie J said...

rose syg@ haha..ynie lak nga gsok gg tgk kt crmin gg dpn tade uwaaa~~
adeh,mntk djauhkan la bnda cmtu huhu

Yanie J said...

aja@ adeh bdk ni..tu mmpi la iskk
wakakaa :P

Yanie J said...

mmpi basah?ek cmne tu?*blur

twinkle twinkle said...

betul2,,pepsahan sgt mnyakitkan

Mohd AffandiArif said...

Kalau mimpi mencabut gigi sndiri bhgian dpn bwh,dan selepas mencabut..menanam semula gigi tu kembali ke dlm gusi gigi yg tercabut...apa maknanya?mimpi ni berlaku selepas subuh d waktu pagi

Post a Comment

terima kasih atas komen anda...