BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Wow, Game Unik Yang Dimainkan Dengan Berciuman



Bermain video game dengan Play Station atau Wii mungkin sudah kebiasaan bagi pecinta permainan virtual.Tapi, bagaimana dengan video game yang menggunakan 'ciuman' sebagai pengontrol permainan?

Bertajuk 'The Kiss Controller', kontrol permainan virtual bowling ini tidak lagi menggunakan tangan, melainkan pertemuan bibir dan lidah dua pemain yang melakukan 'French Kiss', seperti dikutip dari laman Time.

Penciptanya adalah Hye Yeon Nam.Pakar video game ini menempatkan dua komponen utama pada permainan ini.Sebuah headset yang berfungsi sebagai sensor penerima,dan magnet yang berperanan sebagai penghantar sensor.

Permaianan ini harus dimainkan berpasangan.Sebelum memainkannya,salah satu pemain harus memasang magnet ke lidah menggunakan perekat khusus.Sementara pasangannya akan mengenakan headset yang diletakkan di bahagian mulut.

Permainan baru dimulai saat pasangan mulai berciuman.Sensor di magnet akan menangkap 'tenaga ciuman' dan menghantarkannya ke headset.Dan, permainan pun dimulai!

Pemain yang menggunakan magnet bertugas mengarahkan bola bowling ke jalurnya. Semakin cepat gerakan lidah,kecepatan luncuran bola pun semakin meningkat.Ada kontroversi mengenai game ini.Namun, permainan ini mungkin dapat mengeratkan ikatan hubungan percintaan.
1 Komentar untuk "Wow, Game Unik Yang Dimainkan Dengan Berciuman"

tak sesuai untuk owg islam.. :(

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info