Kisah Tragik Artis Korea Yang Dijadikan 'budak seks' 31 Lelaki

Meskipun telah dua tahun berlalu,peminatnya masih tertanya-tanya penyebab artis Korea,Jang Ja Yeon,memutuskan mengakhiri hidupnya dengan bunuh diri.Akhirnya penyebab kematiannya terbongkar.Pada 6 Mac lalu ‘The 8 O’Clock News’ yang menayangkan,berkata jika selama ini Jang Ja Yeon dipaksa untuk melayani nafsu berahi 31 orang lelaki.Fakta itu terungkap setelah adanya dokumen yang ditulis tangan sendiri oleh Jang Ja Yeon.
Jang Ja Yeon,meninggal dengan tragik dengan mengantung diri kerana dijadikan mangsa seks lelaki.

Hal itu ternyata membuat artis cantik ini merasa letih dan kecewa kerana dijadikan 'budak seks' bagi golongan orang-orang penting yang memiliki pengaruh di dunia hiburan di negera Korea tersebut.Diyakini hal itulah yang membuat Jang memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan tragik.Dia sepertinya sudah tak sanggup lagi menanggung beban hidupnya yang pahitt.Apalagi,selama ini,dia juga harus menjalani kehidupan yang sulit dan menyedihkan kerana ditinggal orang tuanya.

Orang tua Jang meninggal dunia kerana kemalangan yang terjadi pada tahun 1999 lalu. Sejak ditinggal orang tuanya,artis yang lahir 8 Desember 1982 ini hidup bersama dengan adik dan kakaknya.Jang memang memiliki keinginan yang kuat untuk berkarier di dunia entertainment.

Dengan berbekal kemahuan yang kuat,usaha Jang Ja Yeon tak sia-sia.Dia memulai kariernya sebagai artis dengan membintangi iklan di television.Wajahnya yang cantik membuat dia mendapatkan tawaran untuk membintangi drama tv.Kejayaan terbesarnya dalam kariernya adalah saat dia mendapatkan peranan di drama ‘Boys Before Flowers’ yang berganding dengan Lee Min Ho sebagai watak utama.Di dalam drama yang dia bintangi,Jang memegang watak sebagai Sunny.Sunny adalah salah seorang trio yang selalu memusuhi dan iri hati dengan heroin drama tersebut.



Setelah itu,artis yang meninggal pada usia 26 tahun ini kembali mendapatkan tawaran untuk membintangi film.Jang mendapat dua film sekaligus.Pada saat kematiannya, sebenarnya Jang sedang menunggu dua filmnya,dia akan berlakon untuk film ‘They Are Coming’ dan ‘Penthouse Elephant’.

Dari tulisan yang dibuatnya sebelum dia bunuh diri,kerjasamanya dengan pengurusan artis tidak berjalan lancar.Pengurusan tersebut menghadapi kesulitan saat merintis kariernya sebagai artis.Pengurusannya dipercayai telah memanfaatkan dan menuntut Jang untuk melayani lelaki yang mempunyai pengaruh dalam industri hiburan Korea dengan alasan untuk mengembangkan kariernya sebagai artis.Dia dipaksa dan tunduk pada peraturan tersebut.

Sebelum kematiannya,artis ini diketahui menderita 'depresi'sampai harus mendapatkan rawatan perubatan selama satu tahun.Sebelum ditemui bunuh diri di kamarnya,di rumahnya di kawasan Bundang Seongnam,pada 7 Mac 2009 lalu,kakaknya mendedahkan adiknya itu sempat mengeluh jika dia mengalami stres dan ingin mati.Dia mengatakan hal tersebut kepada kakaknya melalui talian telefon.
Kemudian Jang tidak dihubungi,kakaknya memutuskan untuk pulang ke rumah dan mendapati tubuh Jang yang telah tergantung di biliknya.Kematian Jang dipercayai kerana membunuh diri.Tetapi,nota yang dibuat Jang membuat polis melakukan siasatan ke pejabat pengurusannya.Polis menangkap bekas pengurus Jang,Kim Sung Hoon di Jepun. Kim Sung Hoon membantah,tetapi polis tetap menjalani proses penyelidikan.Dan dia dihukum penjara selama 2 tahun dan perlu menjalani perkhidmatan masyarakat selama 160 jam.

sumber :http://ruanghati.com/2011/03/10/terkuak-kematian-tragis-artis-cantik-yang-dijadikan-budak-seks-31-pria/

ijam ismail said...

ksian nye
ish3...

Atsuko Ichirou said...

jahatnye dorg...

Amiey White said...

kesian nya dia :(

nisa C Belon said...

TEROKKKKKK!!!!!!1

CandraRizki said...

Jangan sampe personil SNSD digituin juga

Anonymous said...

tak patut betul.memanfaatkn gadis tak berdosa ke jln yg salah.

Anonymous said...

tak patut betul.memanfaatkn gadis tak berdosa ke jln yg salah.

Anonymous said...

mmg tragik betullah...zaman skrg dah berbeza sampai ada yg sanggup perdgangkan gadis..Nauzubillah...:O

Post a Comment

terima kasih atas komen anda...