BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Inilah Eskalator Tertinggi di Dunia



The Umeda Sky Building adalah gedung tertinggi ketujuh di Osaka City, Jepun,dan salah satu ciri kota yang paling dikenali.Terdiri dari dua menara setinggi 40 tingkat.

Dua menara tersebut dihubungkan dengan jmbatan dan eskalator yang melintas diantara dua atrium dan terdapat ruang lebar di tengah.Pada saat menaiki escalator adalah seperti melayang ke langit.
Merupakan cara paling murah untuk melihat keseluruhan kota Jepun.

Terletak di daerah Umeda dari Kita-ku,gedung ini dibuka pada tahun 1988 dibangun sebagai projek "Kota Air", yang dicadangkan untuk membuat empat menara di Osaka utara.Akhirnya,cuma hanya dua menara.

Bangunan setinggi 173 m (568 kaki) ini dirancang oleh Hiroshi Hara.Dan dibangun oleh Takenaka Corporation siap pada tahun 1993.

Anda membayar ¥ 700 (sekitar $ 6) untuk membeli tiket lift kaca hingga pergi ke puncak.Lalu Anda menaiki eskalator yang terkenal ini ke atas.Pastinya anda terpesona dan takjub,sehingga Anda tidak merasa takut akan ketinggian 550 kaki di udara saat berada di escalator ini.Di atas,teropong yang membolehkan anda melihat dan menzoom pada tempat-tempat yang menarik.


























Source: http://www.kaskus.us/showthread.php?t=3751784
1 Komentar untuk "Inilah Eskalator Tertinggi di Dunia"

macam gayat jer tinggi2 mcm nie~

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info