BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Pokok Pinang Berwajahkan Manusia

Agaknya fenomena alam aneh dan unik semakin banyak dijumpai didunia ini,kadang sukar untuk kita mempercayai,ada yang boleh dipercayai dan ada juga tidak.Namun banyak juga yang menganggapnya sebagai hal mistik atau ghaib yang susah dihuraikan.


Muncul wajah manusia di pelepah pokok pinang di Buton, Sulawesi Tenggara


Baru baru ini ditemukan fenomena unik yang benar benar luar biasa iaitu ada sebatang pokok pinang yang salah satu bahagiannya muncul mirip sekali dengan wajah manusia, terutama seperti bahagian mulut dan hidung, dimana bentuk bibirnya benar-benar mirip bibir manusia.Yang unik lagi adalah bentuk wajah itu setiap harinya konon selalu berubah ubah.

Menceritakan lebih lanjut kejadian unik tersebut ada di kota Bau-Bau Sulawesi Tenggara sejak 21 September 2010 lalu. Sebuah pohon pinang muncul wajah yang mirip dengan wajah manusia tepatnya di pelepahnya.Pokok pinang tersebut tumbuh di halaman seorang penduduk yang bernama Rahman yang terletak di daerah Jembatan Tengah.


Pelepah pokok pinang mirip wajah manusia


Menurut saksi dan penduduk setempat menyatakan jika wajah yang terdapat pada pelepah pokok pinang tersebut setiap hari boleh berubah bentuknya.Bahkan pada 23 September 2010 wajah manusia yang nampak pada pokok pinang tersebut sudah mulai nampak jelas bentuk matanya dan mulutnya.Menurut Rahman tuan rumah pemilik pokok pinang tersebut, malam hari sebelum munculnya wajah tersebut dia mendengar suara seperti tangisan dari arah pokok pinang itu,dan keesokan harinya muncul wajah di pelepah pinang tersebut.

Menurut Pak Abdul Jalil seorang paranormal yang tinggal di kawasan Kanakea Bau-Bau menyatakan bahwa wajah yang muncul pada pokok pinang tersebut adalah kewujudan dari jin yang telah sengaja “dibuang” oleh seseorang pada pokok pinang itu.Sejak penampakan wajah pada pokok pinang itu.


Bagaimanapun fenomena alam ini,apakah bentuk kekuasaan dan kebesaran dari Tuhan Yang Maha Kuasa,atau sebagai hal lumrah yang boleh saja terjadi dimanapun,tentu iman yang ada dalam hati kita masing-masing yang mampu menjawabnya.

sumber http://ruanghati.com/2010/09/25/heboh-ditemukan-pohon-pinang-berwajah-manusia-tiap-hari-berubah/
3 Komentar untuk "Pokok Pinang Berwajahkan Manusia"

tanda2 akhir zaman dah banyak benda yg muncul..

Subhannallah. .
Mudah-mudahan saja tidak mengarahkan ke Hal-hal yang berbau Syirik aja Gan. .
Karena Syirik itu Dosa besar. .

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info