BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Gadis Serigala

Supatra dari Thailand, menderita Syndrome Ambras. Kadang-kadang orang-orang memanggilnya ‘manusia serigala” atau “si muka kera”.Gadis itu memiliki rambut tebal tumbuh di wajahnya, telinga, lengan, kaki, dan punggung.Tidak ada yang boleh menghentikan pertumbuhan rambutnya itu, bahkan perawatan laser sekalipun.Tapi, gadis ini tidak merasa rendah diri, dia bergaul seperti manusia normal lainnya.




Penyakitnya yang ditanggungnya sejak dari bayi lagi.Dia juga sudah menjalani 2 pemedahan untuk memelancarkan pernafasan kerana lubang pernafasan yang sangat kecil. Namun walaupun demikian Suprata membesar menjadi gadis cilik yang ceria penuh percaya diri dan tidak rendah diri walau keadaannya berzeda dengan temannya.






Supatra Sasuphan 11 tahun, adalah salah seorang dari 50 orang yang pernah mengidap sindrom Ambras yang menyebabkan rambut tumbuh di seluruh wajahnya.Dia kini telah diakui oleh Guinness Book of Records.Kalau lihat keadaan Suprata mengapa kita masih kurang mensyukuri Nikmat dan wajah yang telah Tuhan kurniakan pada kita?





sumber
0 Komentar untuk "Gadis Serigala"

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info