BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

MISTERI bangau BIRU di Jerman



Sukar dipercayai! Di kota kecil Biegen, Jerman Timur, muncul seekor bangau besar berwarna biru muda.Burung ini menarik perhatian masyarakat, dan meragukan apa yang dilihat benar-benar seekor bangau biru? (Bangau yang di Jerman disebut
Storch

Biasanya bangau berwarna putih)

Ahli ekologi menyatakan,ini hal yang mustahil, hingga sekarang hanya ada Bangau Putih dan Bangau Hitam, sedangkan Bangau Biru tidak pernah dijumpai.Bangau Biru tersebut sentiasa membersihkan bulunya sendiri, ini menunjukkan dia berharap dapat menghilangkan warnanya di bulunya.

Pakar menyatakan hal itu disebabkan oleh manusia dengan menggunakan pewarna makanan sisa dari pembuatan telur-warna Paskah entah dengan cara dilemparkan atau dicat. Yang jelas warna tersebut bukan berasal dari bahan kimia atau cat, keraa bulu si bangau tidak lengket dan masih mampu terbang.

Penduduk yang ingin tahu puncanya,mengharapkan hujan turun hendak menyaksikan apakah bangau yang setelah basah kehujanan dapatkah kembali ke warna asalnya.Namun sesudah hujan lebat,bulu bangau itu masih tetap saja berwarna biru muda.

sumber
1 Komentar untuk "MISTERI bangau BIRU di Jerman"

kena tumpahan cat latewww!

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info