YANG UNIQUE

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Rumah Berbungkus AKHBAR Sudah 88 Tahun, Tetapi Masih Menjadi Pusat Pelancongan

Rumah ini sudah berusia 88 tahun dan masih menjadi pusat perlancongan di Amerika. Dibangun di tahun 1922 oleh Elis Stemnan, rumah akhbar ini adalah salah satu yang paling menarik perhatian para pelancong di Massachusetts, Amerika. Rumah kayu ini hanyalah sebuah rumah biasa seperti rumah lainnya tanpa sesuatu yang istimewa sampai pemiliknya memutuskan untuk menghiasi rumahnya dengan membungkus keseluruhan rumah dan isinya dengan akhbar.






Akhbar tersebut dipaku,tepung, dan kulit epal.Pertama, Elis membungkus rumahnya dengan akhbar. Setelah selesai membungkus rumahnya, dia pun meneruskan membungkus seluruh isi rumah nya seperti perabot, dan semua dekorasi nya dengan akhbar. Total keseluruhan rumah dan isinya tersebut memerlukan 100.000 rol akhbar. Akhbar tersebut dilapisi dengan pernis untuk melindungi dari pelapukan.







Rumah sederhana tapi besar dan menarik tersebut pun kemudian tampil berbeza dan menjadi pusat perhatian para pelancong. Tetapi walaupun sangat terkenal jangan berharap ini rumah dijual oleh pemiliknya kerana rumah ini dipertahankan keaslian nya.



sumber>
3 Komentar untuk "Rumah Berbungkus AKHBAR Sudah 88 Tahun, Tetapi Masih Menjadi Pusat Pelancongan"

kreatif sgt..tp bape lame leh tahan ni..kalau ujan camne?..ahaha

kagumnya~
cantik plak tue~
dr jauh mcm kayu~

kagum tngk rumah nih!

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 YANG UNIQUE - All Rights Reserved
Template By Catatan Info