BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Posisi tidur mempengaruhi kecantikkan kulit


(Gambar hiasan)


Menurut Patricia Farris, asisten profesor klinis bidang dermatologi di Tulane Unversity School of Medicine posisi tidur sebenarnya banyak mempengaruhi tidur kita.Kalau korang nak tahu terlentang adalah posisi tidur yang lebih baik berbanding meniarap.Sebabnya, posisi meniarap dapat mempengaruhi pembentukan kerutan pada wajah dan mata.Posisi ini boleh menimbulkan garis-garisan yang berbekas pada kulit.

Ha kalau yang dah terbiasa tidur meniarap tuh,apa kata gantikan sarung bantal dengan bahan dari satin,maksudnya disini cuba gantikan dengan fabrik yang lembut.Sebab apa satin harus digunakan?Tekstur kain satin yang halus/lembut seperti sutera dapat membebaskan kulit wajah dari kerutan atau kedutan. Selain itu, pakai juga selimut agar kita lebih rileks dan suhu tubuh selalu panas.Keadaan ini akan membuat tidur kita lebih selesa sehingga kerja hormon melatonin makin aktif bagi kulit.

Kita juga harus memperhatikan posisi bantal yang digunakan.Jangan posisi kepala yang lebih tinggi daripada jantung saat tidur. Tujuannya, agar ketika bangun, mata tidak terlihat bengkak. "Posisi kepala yang sejajar dengan jantung saat tidur akan membuat aliran darah mengumpul pada wajah"


Lepas ni cuba cuba lah tukar posisi tidur korang.Kecantikkan dan kesihatan dua dua penting,kalau cantik tapi kesihatan tak baik tak bagus juga kan?biarlah selari [senyum]
8 Komentar untuk "Posisi tidur mempengaruhi kecantikkan kulit"

eles..i tido mcangkung je tapi kulit i cantik jugak.

@faryzh..yela ko..kang yanie suh wt btl2 bru tau :P

wahhhhhhhhhhhhhhh kalo ko crite satu per satu care tido kn bgus but kesimpulan ko yg jgn tido tggi dr jantung tu....seyes 1st time aku dgr....nice info!!!!!!!!

@neidi,hadoii..aku xgheti nk explain pnjg lbar,asl org phm pe aku smpaikan da le..kuikui

btol ke
nak kene ubh care tdo nieh

kdg2 tgh tido xtaw kdaan tgi ataw rendah..camne lak tuh?? hehe =P
nice info adik~

ahaaaa..menarik nyer..tidur lah dengan penoh gaya keterampilan lepas ni ea....hihihi

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info