YANG UNIQUE

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Presiden: Jangan Tiru Penyokong Malaysia!


(Trofi AFF Suzuki Cup 2010)


Tahniah! sekalung tahniah buat skuad Malaysia kerana berjaya menendang Indonesia 3-0.Tadi sempat juga yanie tengok sambil sambil blogwalking [kekeke] yanie tak pandai nak mengulas pasal bola ni [huhuhu] tapi ada benda yang tidak sedap didengar.Anda semua maklum insiden laser masa perlawanan masa pertama bermula dan terpaksa perlawanan tersebut diberhentikan selama 5minit.

-Artikel dibawah ini adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden Susilo Bambang Yudhoyono.


Presiden Susilo Bambang Yudhoyono ada mengeluarkan kenyataan bahawa "Jangan Tiru Penyokong Malaysia" beliau juga meminta rakyat Indonesia bersikap tenang,jangan ganggu permain dengan laser."Kalau jadi penyokong jangan seperti Malaysia kita tunjukkan kita bangsa yang aman,"

Tambah beliau lagi,meminta Indonesia menjadi bangsa yang aman dan tetap dalam semangat persaudaraan dan gigih berjuang."Saya minta penyokong Indonesia jangan ikut(Malaysia)," katanya. Mengenai kekalahan Indonesia 0-3 di pusingan pertama final Piala AFF, Presiden meminta para pemain dan warga Indonesia untuk tidak patah semangat.

Menurut beliau lagi,masih ada pertandingan di Indonesia pada 29 Desember akan datang."Kekalahan adalah kemenangan yang tertunda," katanya.

Selama pertandingan di Bukit Jalil beberapa kali laser yang dibawa para penonton Malaysia ditujukan ke arah pemain Indonesia, salah satunya penjaga gol Markus Haris Maulana. Sinar itu cukup mengganggu pandangan dan konsentrasi para pemain.Pemain Vietnam yang melawan Malaysia di semifinal juga sempat memprotes gangguan laser tersebut.

**Dari kenyataan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono,nampaklah diorang menyalahkan penyokong Malaysia mengalakan laser kearah pemain Indonesia..uh! dah kalah,kalah jela.
16 Komentar untuk "Presiden: Jangan Tiru Penyokong Malaysia!"

susah la kalau tak boley nak trime kenyataan.. HAHAHHA

a'ah la kak..
dah kalah 2 kalah jela..
xboleh nk trime hakikat la 2..

hahaha! betul! time laser tuh blom bolos g~ loser~ byk la alasn die.. ptuihh! hahaha

ahhh menteri mentadbir sudah, tayah tgk sukan haha

uh! camtuh plak yer..ish2 ~
pape pon malaysia dah menang =)

apa-apa pun,tahniah buat Malaysia :)

kah kah kah, tahu takpe.. dah kalah tu dah lah. adat permainan kan.. padahal penyokong je kot.. bukan pemain yang buat laser tu.. tah apa2 tah

tahniah pasukan malaysia..pokcik sangat bangga :)

hihi biasalah kan bila dah kalah, diorg cari satu isu agar kekecewaan penyokong mereka tidak disebabkan oleh pasukan mereka sdr. :)

saya org indonesia akui, permainan malay lebih baik.dan kami kalah kemarin. Congratulation! you are the winner...the cheating winner!!! proud of it friend!! shame on you! menang memalukan! the worst soccer ever!!
Indonesia kalahkan malaysia 5-1 WITHOUT any LASER!!!

@Livi

dear Livi,U ni warga Indonesia kn?spatutnya u bsyukur da menetap dekat sini...hoho..adat la dah kalah.I harap apa yg ucapkan tu ada hikmah..amin~ MUDAH2AN Malaysia truih sukses...!!!!

@Ain Zulaikha
hihi tu la pasai..laser tu sblm goal pe.biase a dh kalah mmg xpueh ati.kuikui :P

ade3h..da kalah nk slaahkn org pulak..tau la tensen

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 YANG UNIQUE - All Rights Reserved
Template By Catatan Info