YANG UNIQUE

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Salji turun di musim panas


(Gambar hiasan)



Salji turun di musim panas. Peristiwa ini berlaku di Australia,hari Isnin bersamaan (20/12/2010).Bulan Disember sepatutnya adalah musim panas menjadi musim sejuk ditutupi dengan salji yang tebal.Peristiwa tersebut amat membingungkan warga Australia.Ada sumber menyatakan "ini adalah mukjizat dari yang maha berkuasa menurunkan salji menjelang Hari Natal tidak lama lagi"

Jika diukur dari posisi matahari yang berada di selatan garis khatulistiwa ini, seharusnya saat ini Australia tengah mengalami musim panas. Begitu pula dengan wilayah Selatan Indonesia seperti Timor, Sabu, Rote, dan Sumba. Namun hanya Australia saja yang ditutupi salji.

Warga Australia berharap salji yang turun tersebut akan bertahan hingga menjelang Hari Natal pada tanggal 25 Desember. Mereka berharap dapat menikmati dan merayakan natal ini dengan suasana dingin yang putih.


Untuk pengetahuan anda,istilah natal yang putih (White Christmas) dalam tradisi kristian hanya dikenali di Eropa dan semua warga yang merayakan natal banyak yang ingin menikmati hari besarnya dengan suasana yang putih. Kini istilah tersebut dapat dinikmati oleh sebagian warga Australia, mereka menyambutnya dengan menggunakan topi sinterklaus dan mengabadikan gambar mereka menjadi sebuah foto yang indah.


Sementara itu,para ahli cuaca yang mendengar khabar ini terkejut menyaksikan turunnya salji dan cuaca dingin. Mereka hanya mengatakan ini sebuah perubahan cuaca.
16 Komentar untuk "Salji turun di musim panas"

subahanallah....=) tapi..tingin mau main salji...hmm..masuk peti ais jelar..hehehe

wah! sgt unique..
hebatnya kejadian alam.. :)

hoho ingatkan mmg semua negara barat musim salji skrg,,

hee kuasa Allah

ish..perubahan cuaca pelik2 je sekarang kan?

waaa..sini hujan memanjang pon da sejuk..x mo mandi...lau salji turun x tau la camner jd...ahhahhahaha

Kalau Malaysia turun salji cmnelah kan.. hemmm

nak kiamat dh tu....takutnye....

@misyamissyou
tau tape..dh byk da skunk ni fenomena n kjadian plik2 blaku

@✿nenek moden✿
haha..nk sgt rs slji2 ni p cameron hglands kuikui :P

@Cik Diana
:) smua ni kuasa Tuhan kan.
kagum~

@twinkle twinkle
hihi ane de dear..dorang de musim2 gak

@Fariq
klo mesia trun salji,len da...takot lak.tp dlu kn de kes kt mesia trun slji..kt mne tu da xigt lak hihi

hahah! dulu ade salji trun kat pdg pasir.. :)

banyak kejadian yang tak kita duga sejak akhir2 ni...subhanallah!!!

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 YANG UNIQUE - All Rights Reserved
Template By Catatan Info