BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Bunga Mawar Berubah Menjadi Ular di Lukisan Ratu Elizabeth I





Gambar ular misteri pada lukisan Ratu Elizabeth I dikatakan tiba tiba melingkar pada lukisan Ratu Elizabeth I amat mengejutkan.Menurut para peneliti,ular pada lukisan asalnya digambarkan sedang melingkar di jari jari Ratu,namun pelukisnya menganggap tidak sesuai sehinggalah pelukisnya menggantikan lukisan seikat bunga mawar.Setelah bertahun tahun ular tersebut muncul pada lukisan yang sudah memakan usia itu dan memudarkan bunga mawar tersebut.


Mengikut kepercayaan,seekor ular kadang kadang digunakan untuk melambangkan kearifan,kebijaksanaan dan kekuasaan penghakiman,tetapi makhluk-makhluk bersisik itu juga dikaitkan dengan simbol 'syaitan' dan 'dosa asal'.

Ular yang ada dalam genggaman Ratu dikatakan berwarna hitam tetapi memiliki sisik biru kehijauan dan hampir pasti dilukis berdasar imaginasi kerana lebih mirip naga berbanding ular.

Dari sumber lain,dikatakan terdapat wajah wanita lain yang identitinya tidak diketahui.Wajah perempuan tidak dikenali itu menghadap ke arah yang berlawanan dan dalam posisi yang lebih tinggi daripada wajah ratu.Mata dan hidung di wajahnya tertutup oleh dahi Ratu Elizabeth.
Tetapi penjaga foto tersebut yakin wajah perempuan itu adalah lukisan awal karya pelukis lain yang ditutupi dengan lukisan wajah Ratu.



sumber detikpos.net
5 Komentar untuk "Bunga Mawar Berubah Menjadi Ular di Lukisan Ratu Elizabeth I"

pelukis neh cut cost kut guna recycle paper lukis gambar ratu..

loh, ingatkan ular tu tetibe bertukar.. rupanya lukisan je yang bertukar.. hehehe

owh, binatang bersisik simbol syaiton.. huhu ikan camne pulak tuu huhu

ini cerita betol, atau mitos?? betulkan??

anyway.. blog anda memang menarik.. tertarik untuk follow anda..


aku budak nakal gila

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info