BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Ulat di Kepala Manusia yang Hidup Dan Berkembang Biak




Seorang warga tua,Shota Fujiwaradari Gifuprefecture yang sering mengeluh sakit kepala adalah penggemar makanan Jepun SUSHI & SASHIMI. Kegemarannya ini sudah dimulai sejak dia muda sebagaimana biasanya warga Jepun lainnya. Namun pada usia lanjutnya kini, dia mengalami sakit kepala yang teruk dalam 3 tahun, yang membuatnya sukar untuk bekerja & menjalani hidup dgn normal. dan sakitnya itu telah membuat kulit kepalanya terus membesar. Dan makin terlihat seperti ikan Lohan….

Untuk mengatasi hal itu, dia pergi ke hospital dan menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray utk memastikan penyebabnya. Doktor yg menanganinya menjadi sangat terkejut kerana didapati tampilan benda-benda kecil aneh dibawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya. Doktor kemudian melakukan pemeriksaan lanjut dan memutuskan membuat pemedahan kulit kepalanya, dan……..kemudian ditemukan penyebab utamanya.
Disitu ditemukan sarang ulat. Sungguh mengerikan.

Kemudian diputuskan utk melakukan pembedahan kulit kepala secara keseluruhan utk memastikan ulat-ulat tersebut boleh dibersihkan dan kulit kepalanya boleh disembuhkan.Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara, adalah berasal dari parasit yg biasa didapati pada tubuh ikan ,seafood mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dgn melalui proses pemasakan dgn panas tinggi digoreng, dipanggang matang atau direbus mendidih)atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu. Kerana itu ingat-ingatlah, untuk memastikan kebersihan ikan ? seafood & daging hanya yg sudah melalui proses pemasakan yg benar digoreng, dipanggang matang & direbus mendidih.


sumber
2 Komentar untuk "Ulat di Kepala Manusia yang Hidup Dan Berkembang Biak"

eeeee ~ nak muntah ==' gelinyerrr ...

waduhhh...ko ampe gtu ya gara'' makan sushi..??? mnegerikan bngt...nice news..kunjung balik y. . .

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info