BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Pelik bin Ajaib! Tengkorak Kepala dah Pecah Tumbuh Kembali

Pelik bin Ajaib ! itulah kata yang paling sesuai untuk menggambarkan apa yang terjadi pada seorang pesara berumur 72 tahun dari Inggris. Pada tahun 1950an, Gordon Moore mengalami kecelakaan tragis. Sebahagian tengkorak bahagian atasnya harus dibuang. Sejak itu doktor telah menanamkan plat besi untuk menutupi lubang besar di kepalanya. Tahun 2009 ini, doktor terkejut kerana menemukan tengkorak kepalanya kembali tumbuh dan menutupi lubang di kepalanya.

Pada tahun 1950an, kenderaan Mr Moore mengalami kecelakaan di Northumberland. Kecelakaan ini menyebabkan sebahagian tengkoraknya rosak dan dia harus mengenakan plat besi di kepala untuk melindungi otaknya. Tiga tahun setelah kejadian itu, Mr Moore kembali mengalami kecelakaan. Kali ini ia melanggar lampu jalan.Dia terhantuk dengan kepala menghentam kaca keretanya sehingga menyebabkan plat besi di kepalanya lekuk. Demikianlah selama 47 tahun Mr Moore hidup dengan plat besi yang lekuk itu.

Tahun lalu,doktor yang memeriksa Mr Moore menemukan plat besi tersebut seperti terkeluar dan melukai kepalanya. Jadi mereka memutuskan untuk melepas plat besi tersebut. Ketika Mr Moore berada dibilik operasi pada bulan Ogos, mereka menemukan sesuatu yang mengejutkan.Lapisan tulang yang baru tumbuh dibawah plat besi tersebut.




Semua bahagian tengkorak Mr Moore yang hancur mulai dari alis mata hingga bahagian kepala belakang telah mengalami regenerasi !

Kejadian ini dianggap luar biasa di dalam dunia medik kerana sebelum ini di dunia hanya pernah ditemukan satu pesakit dimana seorang dewasa mengalami regenerasi tulang tengkorak.

Mr. Moore yang merupakan ketua Pejabat Pos di North Shields, Newcastle telah diberitahu oleh para doktor bahwa dia tidak memerlukan plat besi itu lagi. Sekarang dia boleh menikmati hidup barunya.
4 Komentar untuk "Pelik bin Ajaib! Tengkorak Kepala dah Pecah Tumbuh Kembali"

er...mukjizat ni bkan hanya ada nabi2 je k

pasni toksah risau la klu kene tetak.hahaha

subhanallah.... begitu hebatnya ilmu dunia, tapi semuanya kita kembalikan pada yang Maha Kuasa Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa.
trims atas infonya, sukses selalu n tetap semangat.
salam kenal...

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info