BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Jus Kentang untuk Turunkan Berat Badan



Kentang biasa dijadikan makanan pengganti nasi bagi orang yang ingin mengurangi berat badan. Namun proses memasak kadang membuatnya kehilangan kandungan nutrisi. Kentang yang dimasak akan mengoksidasi nutrisi, menghilangkan vitamin dan mineral penting. Meskipun tinggi karbohidrat, kentang mentah rendah lemak dan mengandung potassium serta vitamin B kompleks..


kentang mentah boleh membantu anda mengurangi berat badan kerana bersifat basa pada tubuh, meningkatkan kemampuan sistem pencernaan dan punya efek pencahar ringan.

Namun Anda tidak boleh langsung mengonsumsinya begitu saja. Kentang mentah boleh diolah menjadi jus untuk menurunkan berat badan. Berikut ini caranya..
Langkah 1

Untuk membuat jus, pilih kentang kecil yang tidak mempunyai titik-titik hijau atau hitam dan belum bertunas. Kentang kecil yang sudah dituai sebelum matang sepenuhnya lebih kaya nutrisi. Kentang yang bertunas atau berwarna kehijauan biasanya mengandung racun alkaloid atau solanin penyebab kejang perut, dan sakit kepala.

Langkah 2

Jangan kupas kulitnya, kerana sebagian besar nutrisi terdapat pada kulit dan di bawah kulit kentang. Buat jus kentang menggunakan juicer atau parut kentang yang sudah dibersihkan, dan perah airnya.

Langkah 3

Minum setengah cangkir jus kentang 30 minit sebelum sarapan. Jika tidak suka rasanya, Anda boleh mencampurnya dengan jus wortel. Kombinasi kentang dan wortel baik untuk mengeluarkan racun dari hati.

Langkah 4

Minum setengah cangkir jus dua jam sebelum tidur. Untuk mengurangi rasanya yang hambar, Anda boleh menambahkan jus lemon dan satu sendok teh madu, yang membuat pencernaan berfungsi lebih baik.

Langkah 5

Minum jus kentang secara teratur dua kali sehari selama dua minggu. Ikuti juga dengan memakan makanan sehat seperti sayuran, buah, gandum dan protein. Hindari makanan yang digoreng dan gula terlalu banyak.


sumber
4 Komentar untuk "Jus Kentang untuk Turunkan Berat Badan"

wow~
ingt nk try tp cam seram plak ngn rasenye nnt~
huhu~

pasti cuba ..berat dah naik nih =P

wah serius boleh berjaya ke ni yanie j? keh3

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info