BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Rumah di Tengah Laut Berusia 103 tahun



Rumah ini benar-benar luar biasa. Bukan hanya kerana usianya yang telah 103 tahun tapi juga kerana didirikan di tengah laut. Konon rumah ini telah berdiri sejak 1905, tepatnya di atas batuan Rhode Island yang ada di tengah laut. Rumah itu kerap disebut Clingstone.

Rumah ini cukup besar dan nyaman. Rumah tersebut dibangun oleh JS Lovering Wharton dengan biaya 36.000 dolar , sepupu jauh Henry Wood (79), yang kini menjadi pemiliknya.

Henry Wood membelinya dengan mantan isterinya pada tahun 1961 seharga 3600 dolar AS. Kemudian dia mengubahsuai dan kini menjadi sangat menarik dan nyaman dan telah didiami selama dua dekad lebih.

Ini adalah penemuan yang amat luar biasa..

Bayangkan rumah itu memiliki 23 bilik, dan Wood tetap mempertahankan arsitektur bilik dan kedudukannya seperti 100 tahun lalu.Setiap tahun, pada hari raya tertentu, Wood dan keluarganya mengundang puluhan teman-temannya untuk berhibur di tempat mereka.

Rumah itu memang sangat besar, kerana memerlukan ramai orang untuk boleh membersihkannya. Maklum saja, Wood dan keluarganya tidak setiap hari tinggal di sana. Mereka hanya menggunakan manson itu untuk tempat berlibur. Jadi ketika mereka datang, hal yang pertama harus dilakukan adalah, bekerja keras membuat tempat itu kinclong kembali.

Namun para relawan, teman-teman Wood, tentu saja dengan suka rela membantu membersihkannya. Mereka mengaggap itu kegiatan menarik. Wood dan keluarga serta teman-temannya hanya datang ke sana ketika musim panas. Biasanya selama seminggu mereka menghabiskan masa untuk berhibur disana.






Sumber
2 Komentar untuk "Rumah di Tengah Laut Berusia 103 tahun"

seriously !hebat !!! kalau itu betul kira pembinaan dia sangat unik .

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info