BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Google Lancarkan Twitter Khusus Di Mesir



Kairo - Prihatin dengan keadaan di Mesir,Google Inc. melancarkan layanan khusus yang memungkinkan masyarakat mengirim pesan Twitter.

Bantuan ini berkaitan akses internet yang terputus seluruh di Mesir kerana banyaknya rusuhan anti pemerintah. "Melihat banyaknya pihak yang menunggu berita langsung dari Mesir, kami berfikir untuk membantu masyarakat di lapangan," tulis Google dalam pernyataan rasmi mereka di internet.

Layanan itu merupakan kerja sama dengan Twitter. Pengguna hanya perlu menelefon dan meninggalkan pesan suara. Rakaman itu kemudian dikirim secara terus ke data pesan audio Twitter menggunakan tag #egypt.

Google mengatakan, "Beberapa tindakan yang dilakukan minggu ini, semoga boleh membantu keinginan masyarakat di Mesir berkomunikasi berikutan keadaan disana yang amat tegang sekali dan akses internet yang terputus.

Google menggunakan tiga nombor telefon bagi masyarakat yang ingin memanfaatkan layanan laman sosial seperti Twitter dan Facebook. Ini merupakan alat yang sangat penting bagi penduduk Mesir berkomunikasi.

Nombor telefon yang digunakan Google adalah +16504194196, +390662207294 dan +97316199855.

sumber: Inilah.com
0 Komentar untuk "Google Lancarkan Twitter Khusus Di Mesir"

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info