BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Wanita mengandung 12 bayi!

Wanita yang berasal dari Tunisia mengaku sedang mengandung 12 bayi.Wanita yang enggan disebutkan namanya itu mengungkapkan kehamilan ini sangat menggembirakan kerana sebelumnya wanita itu mengalami dua kali keguguran.Dia dan suaminya berharap memiliki enam anak lelaki dan enam anak perempuan.Saat ini wanita tersebut sedang hamil sembilan bulan dan dalam masa menunggu melahirkan.




Namun,para pakar kesihatan mengkritik keras apa dialami wanita ini.Mereka menuduh doktor yang merawat pasangan itu mempertaruhkan kesihatan serta kehidupan ibu dan bayi yang dikandung.Tidak diketahui pengubatan kesuburan apa yang mereka lakukan, tapi si suami bernama Marwan berkata mereka mengharapkan anak kembar.

Wanita tersebut berharap ingin segera memeluk bayi kembarnya dan ingin melahirkan secara normal.Tetapi menurut para ahli kandungan itu tidak mungkin.Marwan yang mengajar di sebuah sekolah di Gafsa,bahagian barat Tunis,mengatakan kehamilan 12 bayi ini adalah suatu keajaiban.

Sebelum ini,pada Mei yang lalu wanita Inggris,Nuala Conway melahirkan enam bayi kembar.Satu dari empat anak perempuan dan dua anak lelakinya meninggal bulan lalu. Pada 1996,wanita Inggris lainnya Mandy Allwood juga hamil kembar lapan setelah mengambil ubat kesuburan.

Mandy disarankan menggugurkan beberapa janin demi memberi kesempatan janin lainnya hidup tapi dia menolak.Akibatnya bayi kembar lapan itu,enam anak lelaki dan dua perempuan dilahirkan selama tiga hari dan semuanya meninggal hanya dalam waktu satu jam.

source: http://kosmo.vivanews.com/news/read/199580-wanita-asal-tunisia-hamil-12-bayi
11 Komentar untuk "Wanita mengandung 12 bayi!"

adihhhh...12 bayi...sedangkan 1 bayi ja kak mengandung dulu pun dah sengsara ni kan ada 12 bayi ada dlm perut....hehe

wow...hebat hebat !

huhu..ni kes nak bersalin skali jew tp nk ank ramai..hmm cmne tuh..~

fuyoh! fuyoh!
doblas nk besalin normal lak tuh.
speechless.

12... Alhamdulillah rezki. Kannn kan!!

sampai 12..mcm mana nk beranak nanti...kena bedah ler nie...

ngeri 12 bayi, pa g susah ngluarinnya tuh...

@☆゚ Cik Rabbit ☆

hebat,tiada yang mustahil dgn kekuasaan allah..bukan kuasa ubat subur itu semata2. man jadda wa jadda^^

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info