BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Hati hati dengan facebook login palsu


-Facebook-


Jenayah cyber sudah mulai memanfaatkan kepopularan laman sosial Facebook.Meski pun sebelum ni pernah heboh mengenai pengguna yang menculik gadis - gadis dengan menggunakan laman sosial tersebut,kali ini diberitakan mengenai Facebook login palsu yang mengancam bagi semua pengguna Facebook di dunia.

Facebook Login FB Welcome palsu merupakan website phising atau website Facebook Login palsu yang dibuat oleh orang yang tidak bertanggungjawab dengan niat ingin menjebak dan mengelabui pengguna internet.Istilah Facebook Login ini sendiri muncul kerana telah banyak mangsa ditipu dan akaun mereka dengan mudah diambil alih oleh pelaku Phising tersebut.

Seperti diketahui Facebook adalah laman sosial yang merajai dunia saat ini.Hal ini lah yang membuat para hacker merasa tertarik untuk melakukan phising dengan cara membuat facebook palsu yang diberi nama dengan facebook login.

Saya (penulis) masih blur dengan Facebook Login Palsu,masih kurang memahami dan kurang pengetahuan disitu tapi sebagai pengguna yang menggunakan facebook,elok rasanya mengambil sikap ambil tahu.

Berikut ini Tips menggunakan facebook supaya terhindar dari facebook login palsu

1. Clear cache browser anda
2. Langsung mengetikan di address bar dengan facebook.com
3. Jangan klik link–link yang mungkin tidak anda kenali seperti
facebooklogin.com, facebok-login.com dan lain sebagainya.


Semoga tips di atas dapat membuat kita berhati-hati dengan Facebook Login Palsu yang mungkin boleh saja buat Account Facebook kita di ambil alih oleh orang–orang yang tidak bertanggungjawab dan menyalahgunakan Facebook Login kita untuk hal–hal yang tidak elok.

source:http://www.harianberita.com/facebook-login-palsu.html
1 Komentar untuk "Hati hati dengan facebook login palsu"

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info