BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Quora, Rangkaian Sosial 2011




Sepanjang tahun 2010, pengguna internet kebanyakkan telah menggunakan Rangkaian Sosial seperti facebook dan twitter. Kedua rangkaian sosial tersebut yang belum lama muncul ini,semakin popular di seluruh dunia.Keduanya dapat mengatasi rangkaian sosial yang sudah lama bertapak seperti MySpace, Friendster, dan Bebo.Adakah di tahun 2011 ini, Facebook dan Twitter akan tetap bersinar?Bicara pada tahun 2011 ini,ada yang mengatakan Facebook IPO dibatalkan meskipun valuasinya sudah mencapai Rp 450 triliun, kemudian MySpace dijual,malah ada yang berpendapat Twitter pada tahun 2011 ini akan mulai dilupakan kerana membosankan.

Untuk saat ini,Twitter masih selesa.Namun,dalam beberapa saat Twitter akan ada pesaing baru yang disebut Quora. Quora ini adalah laman rangkaian sosial yang praktikal hampir mempunyai perkhidmatan yang mirip dengan Twitter, tetapi Quora adalah jawapan kesempurnaan Twitter.Quora merupakan pertukaran pengetahuan talian global.Boleh dikatakan juga seperti wikipedia, kerana laman web ini akan menampung semua soalan, jawapan, dan suntingan yang dibuat oleh pengguna.

Quora diramal akan meledak pada tahun ini kerana fungsinya kurang lebih sama dengan Twitter,dimana para penggunalah yang menghasilkan (user generated content), maka Quora akan memanfaatkan momen tersebut untuk menggeser Twitter.Sayangnya,Quora yang dilancarkankan Jun 2010 lalu masih belum boleh dinikmati sepenuhnya oleh masyarakat umum. Namun,yakin Quora akan memulainya tahun ini, memanfaatkan momentum Twitter.


**Sekarang pun Facebook sudah memperkenalkan Facebook Questions.Konsepnya lebih kurang macam Quora juga.Persoalannya disini Facebook tiru Quora?
2 Komentar untuk "Quora, Rangkaian Sosial 2011"

quora?cam tak sedap je name die huhu

@HAZWAN17
tu ah..nama x komersial huhu

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info