BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

OH! Boneka Gay

Masih ingat isu Azwan Ismail "saya GAY saya OK"? Isu tersebut mendapat liputan meluas di dada akhbar,tidak terkecuali di blog blog juga.Lupakan mengenai isu tersebut tapi tahukah anda Boneka Gay pertama di dunia telah lama dicipta?

Boneka atau anak patung adalah permainan yang disukai oleh kanak kanak perempuan.Boneka lelaki pasangannya dah tentulah Barbie,namun bagaimana dengan boneka selain perempuan dan lelaki?

Gay Bob adalah boneka yang dicipta pada tahun 1977.Dan dinyatakan sebagai boneka gay pertama di dunia.Bob diciptakan oleh mantan eksekutif periklanan Harvey Rosenberg dan dipasarkan melalui perusahaan yang bernama Gizmo.Bob Gay dianugerahkan penghargaan "Achievement Award untuk hal yang meragukan" oleh majalah Esquire pada tahun 1978.

Gay Bob berdiri dengan tinggi 13 inci dan mengenakan kemeja flanel,berseluar jeans ketat dan sepatu bot koboi.Satu telinganya ditindik.Kotak bonekanya berbentuk seperti almari dan juga terdapat katalog dimana pelanggan boleh memesan pakaian tambahan.Perekanya,Rosenberg menggambarkan boneka tersebut menyerupai Paul Newman dan Robert Redford.

Mari lihat boneka Gay Bob,












Bob dan pasangannya



source: http://www.manggasiang.co.cc/2011/01/boneka-gay-pertama-di-dunia.html
6 Komentar untuk "OH! Boneka Gay"

gilo ah...kalo masuk mesia, sure laku... hehehe

erkk.. ade jgak ek patung gay... menakutkan....-_-'

macam-macam la dunia nie :)

nice post/..
lamz knal ka..

ziarah kat sini jap...

scary giler klw ader doll cmnie...tkder ciri2 mainan langsung kot...hahaha

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info