BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Facebook dijadikan alat mencuri foto-foto bogel


-Si pencuri 176 foto wanita bogel,George Samuel Bronk-


George Samuel Bronk mencuri 176 foto bogel wanita.Lelaki berusia 23tahun ini ternyata memanfaatkan Facebook untuk berbuat kejahatan.Nak tahu Caranya?

Lelaki dari California ini menghadapi enam tahun penjara kerana menggunakan maklumat peribadi untuk mencuri profile Facebook wanita asing, mengambil keuntungan dari akaun e-mel mereka tanpa izin, mencuri foto bogel mereka dan menghantar mesej berunsur lucah .

George Samuel Bronk mengaku bersalah di Sacramento Mahkamah Tinggi dengan tujuh tuduhan jenayah termasuk intrusi komputer dan duplikasi haram.

Menurut Jaksa California Kamala Harris, Bronk mendapatkan mangsa untuk mencari akaun dari wanita yang menerbitkan alamat e-mel serta maklumat peribadi seperti makanan kegemaran,nama tengah ayah,warna kegemaran dan nama sekolah.

Beberapa butiran sering digunakan untuk mengesahkan akaun peribadi individu di media online. Beberapa penipuan yang sering dimanfaatkan oleh penjenayah cyber sehingga pengguna tanpa disedari memberi maklumat peribadi.Tapi Bronk hanya menggunakan Facebook.Kemudian Bronk membuka tempat untuk menyimpan e-mel yang dihantar pada akaun mangsa untuk mencari gambar bogel atau video.Jika dia menemukannya,Bronk akan menghubungi mangsa secara langsung untuk meminta gambar-gambar artis yang lain.Jika tidak, Bronk mengancam akan menyebarkan gambar bogel.


Selain itu, Bronk juga akan menghantar e-mel kepada pihak Facebook dan memberitahu bahawa dia kehilangan kata-kata kunci Facebook mangsa.Selanjutnya,dia akan menerima balasan dan maklumat mangsa tersebut dibuka.
6 Komentar untuk "Facebook dijadikan alat mencuri foto-foto bogel"

uuuu , takutnye . dah tu , kenapa ler letak gambar naked dekat situ . adoiii

haiya bronk bronk
tak ada kerja lain ke nak buat

follow & blogwalking...

kalo free meh la jenguk belog ai..

salam kenal!(^__^)


p/s:memang kena waspada slalu kan?

huisy..bahaye la fb skang ni..

Facebook kalau salah digunakan akan mendatangkan gejala tidak sihat.

ayoyo, sape suruh letak gamba bogel dalam fb ? hihihi

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info