BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Facebook Menyokong Gay dan Lesbian!




Facebook akan memperkenalkan dua pilihan baru status hubungan. Melalui ciri-ciri baru, lesbian, gay, biseksual, dan transgender (LGBT) pun boleh mengekspresikan diri.

Meskipun belum ada tarikh yang pasti, rencana ini akan segera dimulai di Amerika Syarikat (AS).Nantinya, pengguna Facebook AS boleh memilih status in a domestic partnership dan in a civil union serta single, in a relationship atau it’s complicated.

Pilihan baru itu juga akan dilancarkan di negara lain. Namun bagi negara yang melarang pernikahan sesama jenis, pilihan ini tak akan muncul. Seperti dikutip Mashable, permintaan status itu adalah permintaan sejumlah pengguna Facebook.



Facebook dan lembaga terkait, GLAAD (Gay and Lesbian Alliance Against Defamation), melakukan langkah menjangkakan menghentikan perlakuan kasar itu di laman sosial. Nantinya, pengguna Facebook LGBT akan memiliki pilihan status baru.


Beberapa pihak menilai langkah ini penting kerana secara tak langsung mnyerlahkan pasangan menikah sesama jenis yang tak memiliki perlindungan hukum di negaranya. [sumber]


1 Komentar untuk "Facebook Menyokong Gay dan Lesbian!"

semoga mereka cepat tobat aja deh

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info