Kinder Bueno takde tanda halal?

salam, selamat pagi...


Hari ni tiba tiba rasa nak makan samthing. tekak ni dah rasa nak makan itu ini huhuhu.
haish macam macam lah.. act, yanie nak makan kinder bueno hehehe.tahu kan kinder bueno?siapa yang tak tahu tu kinder bueno sejenis coklat tipu lah siapa tak tahu ;D


yummyyy...sedapnyeeee


sebenarnya dulu yanie memang suka sangat kinder bueno,kira kalau dibandingkan cadbury dengan kinder bueno, kinder bueno lah no 1 hehe tapi sejak dua menjak ni yanie dapat tahu n ada terbaca sebuah artikel yang menyatakan kinder bueno ni takde tanda halal. jadi yanie musykil nak makan or tak.betul atau tidak. erm ada sesiapa tahu tak?plzzz gitauuuu38

Cik_Shiqah said...

assalamualaikum.
kalau kita rasa syubhah lebih baik kita tak pyh mkn :)

d_tieah said...

Huhu..
X penah mkn lg..
Sbb alergic, x leh nk mkn coklat sgt..

mengunyah ais krim said...

klaw dah ragu2, jgn makan.. tuh da kire syubhah.. :)

MiMiEy :) said...

erm, mimie pown suka kinder bueno..
sedapnya..
tp dah x der tanda halal, x der leyh ar makan dah.

Yanie J said...

@Cik_Shiqah
erm..thx dear

Yanie J said...

@d_tieah
alergik?rugila u...coklat sdap ape.
hehe ;D

Yanie J said...

@mengunyah ais krim
tula psl klo da was2 taley mkn ;/

Yanie J said...

@MiMiEy :)
huhu...sdihla coklat fav pulak tu.
uhukkk~~~

Notami said...

kalo x yakin mknn 2 halal @ x, hukumnya dh jadi haram kalo kite mkn walopn sbnrnye mknn yg kite mkn 2 mmg halal..(syubhah jadinye)

2 menunjukkan betapa pntingnya mknn yg kita mkn dlm kehidupan kite nie..

Nadd said...

erk?
xde ek?
aloo. kinder bueno SEDAP lak tu.
T__T

Yanie J said...

@Notami
thx Notami ;D

Yanie J said...

@Nadd
tau tape..yanie tatau mende ni sahih or tak
huhu

dunspeak♥ said...

hoishh i loikess kinder bueno. :)
rasanya, semua jenis coklat, cikbelog telan..ehehe

Yanie J said...

leb too hahaa..
yanie pn suka cklat, tp klo nk mkn ikot mood gk
;D

nadia zaidee said...

really ta de halal . OMG , i suka gilaa coklat ni . lepas ni tepaksa la thn nafsu nk mkn bnda ni . hee :p

Yanie J said...

nadia: tatau la darl.
tu yg yanie tnye sama ada halal or x

Anonymous said...

mmg x de tanda halal.. sama juga coklt ferrero rocher cm x de tanda halal.. so baik x yh mkn bnda2 yg x de tnda halal

Post a Comment

terima kasih atas komen anda...