BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Bayi Berdarah 'Pink'



Seorang bayi yang dilahirkan Hubei mengejutkan para staf hospital dan doktor di hospital tersebut.Kerana,darah bayi "ajaib" itu berwarna pink atau merah jambu, tidak merah seperti pada umumnya.

Menurut China Daily,bayi 40 hari itu saat lahir tampak sihat saat dilahirkan di hospital.tetapi dua minggu kemudian tampak tanda-tanda penyakit dan kemudian dirujuk ke Hospital Hubei,dan mengetahui bahwa warna darahnya berwarna pink.

Bayi kecil itu menderita hyperlipidemia,infeksi paru,anemia and retinopathy. Hyperlipidemia adalah keadaan dalam darah kebanyakan lemak,termasuk kadar kolesterol dan trigliserida tinggi.Hyperlipidemia biasanya menyerang orang dewasa dan sampai kini menurut catatan belum pernah menyerang bayi baru lahir.

Warna pink pada darah disebabkan kadar lemak tinggi dalam darah.Kadar lemak tinggi ini dapat menyumbat arteri dan menyebabkan penyakit kardio vaskuler seperti problem jantung atau stroke. Menurut laporan dari media lain, bayi ini menderita kelainan metabolik bawaan.Doktor hanya boleh mengatasi sidromnya saja

Sumber Berita Lampung: Inilah Kebenaran Bayi Berdarah Warna Pink merah jambu |
0 Komentar untuk "Bayi Berdarah 'Pink'"

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info