BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Tasik AJAIB, Musim Dingin Surut Menjadi Taman [FOTO + VIDEO]


FENOMENA!! Green Lake!! Tasik AJAIB, Musim Dingin Surut Menjadi Taman. Istirehat di bawah laut: Divers menjelajahi taman alpine murni yang berubah menjadi tasik selama setengah tahun.Penyelam akan menemukan kolam ikan meskipun cabang-cabang pohon, lantai tertutup rumput, bangku, jambatan dan pemandangan yang terlihat seperti itu milik yg terletak di atas tanah. Dan itu kerana selama setengah tahun itu yg terletak di atas tanah.






Ini adalah Danau Hijau di Tragoess, Styria, yang duduk di kaki pergunungan yang tertutup di Hochschwab. Sepanjang musim dingin beku daerah ini hampir sepenuhnya kering dan digunakan sebagai taman county. Ini adalah tempat paling digemari khusus bagi pejalan kaki. Tapi begitu suhu mulai meningkat pada musim sejuk, ais dan salji di puncak gunung mulai mencair dan berjalan turun ke cekungan tanah di bawah ini. Taman mengisi dengan air dingin yang jernih, yang mendapat warna khas hijau dari rumput dan dedaunan di bawahnya.






Air meningkat dari sekitar satu atau dua meter di musim dingin sebanyak 10 meter pada akhir musim sejuk dan awal musim panas. Air berada pada tertinggi pada bulan Jun, penyelam tertarik untuk menjelajahi fenomena yang jarang terjadi, sebelum air surut pada akhir Julai.

Video


You Tube: Gruner See 2007


sumber
3 Komentar untuk "Tasik AJAIB, Musim Dingin Surut Menjadi Taman [FOTO + VIDEO]"

hebat sgt kuasa ALLAH kan yanie~
thanks share info~

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info