BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Bangkai Titanic Akan Lenyap


-bangkai kapal Titanic-


Masih ingatkah anda tentang tragedi kapal Titanic yang pernah di filem kan dahulu?Sebuah drama percintaan seorang pemuda dan wanita di sebuah kapal yang saat itu harus berpisah setelah berlaku perlanggaran ais hanya tinggal satu orang saja yang selamat.Kisah tersebut memang nyata dan bangkai kapalnya pun memang ada di dasar laut yang sangat dalam dan sejuk. Menurut Dr HenSaatrietta Mann dan Bhavleen Kaur dari Dalhousie University di Halifax mengatakan bangkai Titanic akan segera lenyap dan hilang untuk selamanya.Bangkai tersebut akan habis dimakan oleh bakteria Halmonas Titanicae,yang ditemukan oleh kedua peneliti tersebut.

Bakteria yang ditemukan telah memakan 50.000 ton besi sejak Titanic tenggelam. Melihat aktiviti bakteria tersebut,dijangka kan umur bangkai tersebut tidak akan bertahan lama lagi,sekitar 15 sampai 20 tahun lagi.Jadi diperkirakan kapal yang tenggelam pada tahun 1912 dan merupakan kapal terbesar di zamannya tersebut memang benar-benar hanya akan menjadi kenangan yang dilupakan pada tahun 2030.

Meski begitu,bangkai Titanic telah menghilang,namun kenangan tersebut dapat terus diingat dengan menonton filemnya yang mungkin akan menjadi sangat b'erti. Bagaimanapun,Titanic menjadi sejarah percintaan yang sangat mengharukan.
3 Komentar untuk "Bangkai Titanic Akan Lenyap"

betul2..
rasa nye orang tak kan lupa titanic.. nostalgia..
ehe , kisah sebalik titanic tu best jugak..

tak boleh nak amek ke bangkai tu dengan teknologi yg hebat kini?

reput mcm tue jer..hebat..

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info