BLOG YANIEJ

Yang Unik Emang Syiokkk!!

Tuto: header transparent

salam semua


tuto ni sebenarnya di request oleh nadia. hye! nadia ;D ini tutorial awk mintak tuh.
heh...tapi kenapa tak tinggalkan link yunk.
HUHUHHUHU..

OK! takpe..
saya tolong awak jugak

;D


pssssttt: tuto yang akan saya buat ni dari fahaman saya sendiri OK!
apa yang saya ajar ni hanya basic sahaja. maaf kalau ada kekurangan,saya budak baru belajar.

;D



memula korang bukak adobe photoshop korang tuh, dah bukak?

langkah pertama,
FILE - NEW

nanti paparan seperti gambar bawah akan keluar,
size header korang tuh ikot suka korang la nak letak berapa tapi pastikan
BACKGROUND CONTENTs korang click TRANSPARENT. ingat click yang transparent!! karang
tak jadi kau punya header.
then,pandai2la tekan OK takkan tuh pun nak ajar ;D


"click click"



langkah kedua,
langkah kedua ni part korang nak buat header.ikot suka hati korang lah
nak buat macam mana.Gambar bawah ni contoh. saya hanya buat text sahaja.
kalau nak letak gambar,saya sarankan awak letak gambar yang da sedia transparent
so..takpayahla susah2 nak CROP bagaii ;D



"click click"



langkah ketiga,
langkah ketiga ni penting!!
korang kena click "SAVE FOR WEB"
untuk save header korang tuh,
tengok contoh dibawah tuh.







last sekali,
pastikan korang save guna GIF r png. Jangan gatal gatal nak save guna jpeg,
confirm tak jadi...
hahahaaha
;D


ok,
dah jadi pon header transparent. boleh la letak kat blog awak tuh
;D
4 Komentar untuk "Tuto: header transparent"

ne ke?
wah klo mcm ne yuan mmg xphm la
hehe..
ne tuk sapa ynie?

huhu...lamenya nak cri tuto niey...tengs sis...
tp kan kak....x dpt arh install adobe photoshop...cm mne to0???

yuan :
ni tutorial kwn yanie mntk ajar.

heh

;)

syiela:

adk, t akk bg link nk download k
;)

terima kasih atas komen anda...

 
Copyright © 2014 BLOG YANIEJ - All Rights Reserved
Template By Catatan Info